În perioada minivacanței de 1 MAI și a Paștelui Ortodox, la nivelul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara au fost dispuse măsuri de fluidizare a traficului în punctele de trecere și de întărire a dispozitivului de supraveghere a frontierei de stat.
A fost folosită la maximum capacitatea punctelor, iar în funcţie de trafic, au fost suplimentate arterele de control în limita infrastructurii fiecărui punct de frontieră.
Astfel, în perioada 01.05.2024 - 06.05.2024, polițiștii de frontieră au efectuat formalitățile de control (atât pe sensul de intrare, cât şi pe cel de ieşire) pentru aproximativ 91500 de persoane, cetățeni români și străini, şi peste 32000 de mijloace de transport care au tranzitat punctele de frontieră de la nivelul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara.
La frontiera dintre România și Serbia, prin punctele de frontieră au tranzitat peste 70000 de persoane, cu peste 23000 de mijloace de transport, iar la frontiera dintre România și Ungaria (PTF Cenad) au tranzitat peste 20000 de persoane, cu peste 8000 de mijloace de transport.
Informații privind situația punctelor de frontieră deschise traficului internaţional se regăsesc pe aplicaţia Trafic on-line care poate fi accesată la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/.
În perioada 01.05.2024 – 06.05.2024, în zonele de competenţă - punctele de trecere şi „frontiera verde” - poliţiştii de frontieră au constatat:
- 46 de fapte ilegale (13 infracţiuni şi 23 contravenţii) săvârşite atât de cetăţeni români, cât şi străini;
- valoarea amenzilor contravenţionale aplicate se ridică la peste 15.000 lei;
- nu s-a permis intrarea în ţară a 9 cetăţeni străini, care nu îndeplineau condiţiile prevăzute de lege şi de asemenea, nu s-a permis ieşirea a 5 cetăţeni români din diferite motive legale.
În toată această perioadă, Poliţia de Frontieră a acționat în sistem integrat alături de celelalte instituții cu atribuții în domeniu, în special pentru fluidizarea traficului de persoane și mijloace de transport, dar și pentru gestionarea cazurilor apărute.