Cadrul legal
Cadrul legal ce reglementeaza organizarea si activitatea Politiei de Frontiera Romane il reprezinta:
In articolul 1 din O.U.G. nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane se statueaza atat atributiile generale, cat si competenta generala a acestei institutii, astfel, Politia de Frontiera Romana face parte din Ministerul Administratiei si Internelor si este institutia specializata a statului care exercita atributiile ce ii revin cu privire la supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat, prevenirea si combaterea migratiei ilegale si a faptelor specifice criminalitatii transfrontaliere savarsite in zona de competenta, respectarea regimului juridic al frontierei de stat, pasapoartelor si strainilor, asigurarea intereselor statului roman pe Dunarea interioara, inclusiv bratul Macin si canalul Sulina situate in afara zonei de frontiera, in zona contigua si in zona economica exclusiva, respectarea ordinii si linistii publice in zona de competenta, in conditiile legii.
Reglementarile referitoare la activitatea Politiei de Frontiera Romane, cuprinse secvential in alte legi de organizare si functionare a institutiilor statului, au fost prevazute in legi speciale ce vizeaza combaterea unui anumit tip de infractionalitate.
Noul Statut al politistului, adoptat prin Legea nr. 360 din 6 iunie 2002, completeaza si detaliaza dispozitiile privind desfasurarea, in limitele si conform legii, a acestei activitati pusa in slujba comunitatii.