În perioada aprilie 2019-martie 2024 Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră a fost partener în proiectul „Îmbunătățirea sistemului național de azil și migrație” finanţat prin Programul Afaceri Interne - Aria de Cooperare „Azil şi migraţie”, aferent Mecanismului Financiar Norvegian 2014-2021.
Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră a fost lider în cadrul componentei II - „Întărirea capacității de răspuns a autorităților române în cazul unui aflux masiv de migranți”, având ca și subactivitate desfăşurarea a două exerciţii practice în vederea coordonării şi instituirii de mecanisme pentru autorităţile naţionale competente, TYBISCUM, în cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Lunga, județul Timiș, și WALHALA, în cadrul Gărzii de Coastă, județul Constanța.
Scopul celor două exerciții a constat în verificarea capacităților operaționale a structurilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și antrenarea acestora pentru gestionarea în sistem integrat a unei situații operative generate de un aflux masiv de migranți, la frontieră.
Coordonatorul proiectului a fost Inspectoratul General pentru Imigrări, care a și implementat proiectul în cauză, în parteneriat cu alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Inspectoratul General al Poliției Române, precum și cu Serviciul Român de Informații și precum și omologul norvegian, Directoratul Norvegian de Imigrări.
În data de 4 aprilie a.c. Inspectoratul General al Poliției de Frontieră a organizat, la Constanța, o sesiune tematică a proiectului finanțat în cadrul Mecanismului Financiar Norvegian 2014-2021, Programul Afaceri Interne.
Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de îmbunătățirea sistemului de azil și migrație din România în vederea îmbunătățirii condițiilor pentru solicitanții de azil care aparțin categoriilor persoanelor vulnerabile, îmbunătățirea condiților de recepție și a modului de lucru, precum și asigurarea capacității necesare pentru managementul situațiilor de criză.
Scopul întâlnirii a fost de a prezenta proiectul și a informa cu privire la tipurile de activități ce au fost derulate, prezentarea grupului țintă și a rezultatelor atinse.
Proiectul a fost structurat pe patru componente și a vizat în principal îmbunătățirea condițiilor de recepție în centrele Inspectoratului General pentru Imigrări, optimizarea infrastructurii IT, dezvoltarea competențelor profesionale prin schimbul de bune practici, precum și întărirea capacității de răspuns în cazul unui aflux masiv de migranți. Acesta a fost derulat în perioada 2019-2024 și a avut o valoare totală de 5.000.000 de euro (TVA inclus), din care 85% finanțare nerambursabilă și 15% cofinanțare națională.
Mai multe informați despre activități, finațare și parteneri găsiți pe site-ul http://norvegian.igi.mai.gov.ro/.