BULETIN INFORMATIV cu datele si informatiile de interes public, conform prevederilor art. 5 din Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public;2025

          BULETIN INFORMATIV

 

cu datele şi informaţiile de interes public, conform prevederilor art. 5 din

Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public

 

Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Iasi este structura regionala, subordonata Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, cu competenta in zona de 30 kilometri de la frontiera de stat a Romaniei spre interior, pe raza judetelor Botosani, Iasi, Vaslui si Galati si in zona de 10 kilometri de o parte si de alta a malului Dunarii pe raza judetelor Galati si Braila, avand misiunea de a asigura:

  • supravegherea frontierei si controlul trecerii acesteia cu Republica Moldova pe o lungime de 681,3 kilometri;
  • supravegherea frontierei si controlul trecerii acesteia cu Republica Ucraina pe o lungime de 72,1 kilometri;
  • supravegherea Dunarii interioare deschise navigatiei internationale pe raza de competenta a Sectoarelor Politiei de Frontiera Galati si Braila;
  • respectarea prevederilor tratatelor, acordurilor, conventiilor si protocoalelor de frontiera incheiate cu Republica Moldova si Ucraina si a celor internationale la care Romania este parte, cu privire la frontiera de stat.

 

  1. ACTELE NORMATIVE CARE REGLEMENTEAZĂ ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA INSTITUŢIEI  PUBLICE:

 

 

  1. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ, ATRIBUŢIILE DEPARTAMENTELOR, PROGRAMUL DE FUNCŢIONARE, PROGRAMUL DE AUDIENŢE AL INSTITUŢIEI

 

Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Iasi este organizat, în plan intern, pe servicii, birouri si compartimente, specializate pe domenii de activitate, având rolul de:

  • coordonare, control si raspundere pentru intreaga activitate a structurilor subordonate cu privire la supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat in scopul prevenirii si combaterii migratiei ilegale, a faptelor specifice criminalitatii transfrontaliere, respectarii regimului juridic al frontierei de stat;
  • implementarea unitara a Conceptiei Politiei de Frontiera Romane cu privire la supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat, a prevederilor Instructiunilor de aplicare a Regulamentului C.E. nr. 399 / 2016si a celorlalte acte normative incidente nationale si europene;
  • dispunerea eficienta a fortelor, echipamentelor si mijloacelor de mobilitate detinute, in functie de situatia operativa existenta de la nivelul unei frontiere si analizele de risc;
  • cooperarea eficienta cu institutia similara din statul vecin, in baza documentelor bilaterale de colaborare incheiate;
  • gestionarea, din punct de vedere al resurselor umane, logistic si financiar, a activitatii structurii.

Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Iasi, în vederea îndeplinirii atribuțiilor ce îi revin colaboreaza si coopereaza atat cu structurile institutiilor statului care desfasoara activitati in zona de frontiera, cat si cu institutiile de frontiera ale Republicii Moldova si Ucraina prin structurile subordonate: patru Servicii Teritoriale si 16 Sectoare ale Politiei de Frontiera cu 14 Puncte ale Politiei de Frontiera.

In zona de competenta, I.T.P.F. Iași are urmatoarele atributii generale:

  • executa supravegherea si controlul la trecerea frontierei de stat a Romaniei, previne si combate migratia ilegala si criminalitatea transfrontaliera in zona de competenta, precum si orice alta incalcare a regimului juridic al frontierei de stat;
  • apara viata, integritatea corporala si libertatea persoanelor, proprietatea publica si privata, celelalte drepturi si interese legitime ale cetatenilor si comunitatii;
  • realizeaza controlul documentelor pentru trecerea frontierei de stat in punctele de trecere deschise traficului international, la intrarea in si la iesirea din zonele libere, in punctele de mic trafic si treceri simplificate sau in alte locuri, dupa caz, potrivit legii;
  • asigura derularea fluenta, corecta si civilizata a traficului de calatori si marfuri prin punctele de trecere a frontierei de stat, impreuna cu celelalte autoritati care au, potrivit legii, competente de control privind trecerea frontierei de stat;
  • asigura controlul trecerii peste frontiera de stat, in conditiile legii, a armelor, munitiilor, armelor de panoplie si de autoaparare, munitiilor aferente acestora, substantelor explozive si a dispozitivelor incarcate cu substante toxice ori radioactive;
  • supravegheaza, prin observare directa permanenta, spatiul aerian adiacent frontierei de stat simarii teritoriale;
  • asigura aplicarea prevederilor tratatelor, acordurilor, conventiilor si protocoalelor cu privire la frontiera de stat si la controlul trecerii frontierei, incheiate de Romania cu statele vecine, cu alte state, cu organizatii internationale sau regionale;
  • incheie tratate, prin Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, si documente de cooperare internationala, cu autoritati similare din alte state, in domeniile specifice de activitate, cu respectarea legislatiei interne si a normelor de drept international relevante;
  • asigura supravegherea, intretinerea si controlul semnelor de frontiera;
  • organizeaza si realizeaza cooperarea, in domeniile specifice de activitate, cu organele similare ale statelor vecine, ale altor state sau comunitati destate, conform intelegerilor bisau multilaterale la care Romania este parte;
  • organizeaza actiuni pentru descoperirea si identificarea persoanelor care au incalcat sau despre care se detin date ca intentioneaza sa incalce normele regimului juridic al frontierei de stat, precum si alte prevederi legale stabilite in competenta;
  • culege, stocheaza, prelucreaza, valorifica si face schimb de date si informatii, in conditiile stabilite de lege pentru Politia Romana, in scopul exercitarii atributiilor legale, cu autoritatile publice interesate, pe baza de protocol, si cu organisme similare din alte state, pe baza intelegerilor la care Romania este parte;
  • constata contraventiile si aplica sanctiunile contraventionale, potrivit legii;
  • coordoneaza activitatile personalului celorlalte institutii sau ale operatorilor economici care, potrivit legii, isi desfasoara activitatea in punctul de trecere a frontierei de stat, in legatura cu trecerea frontierei de stat, si urmareste respectarealegii de catre intregul personal din punctul de trecere;
  • asigura mentinerea ordinii si linistii publice in punctele de trecere a frontierei de stat, iar la solicitarea altor autoritati ale statului participa la astfel de actiuni in localitatile din zona de frontiera;
  • participa, impreuna cu alte formatiuni ale Ministerului Afacerilor Interne, in colaborare cu forte ale Ministerului Apararii Nationale, cu unitati de protectie civila si cu alte autoritati prevazute de lege, la activitatile de salvare si evacuare a persoanelor si bunurilor periclitate de incendii, explozii, avarii, accidente, calamitati naturale si catastrofe, precum si de limitare si inlaturare a urmarilor provocate de astfel de evenimente;
  • participa, impreuna cu autoritatile teritoriale pentru protectia mediului si cu organele de frontiera ale statelor vecine, dupa caz, la luarea masurilor necesare pentru prevenirea riscurilor ecologice si a producerii daunelor, precum si, in caz de accidente care afecteaza factorii de mediu, la eliminarea efectelor acestora;
  • efectueaza, prin laboratoarele si expertii proprii acreditati la nivelul Politiei de Frontiera Romane, constatari tehnicostiintifice si expertize criminalistice, dispuse conform normelor legale in vigoare;
  • organizeaza si coordoneaza, prin Punctul National de Contact Frontex din cadrul Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, activitati sub egida Agentiei Europene pentru Gestionarea Cooperarii Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene, denumita in continuare Agentia Frontex, pe teritoriul Romaniei, conform Regulamentului (C.E.) nr. 2.007/2004 al Consiliului din 26 octombrie 2004 de instituirea Agentiei Europene pentru Gestionarea Cooperarii Operative la Frontierele Externe ale Statelor Membre ale Uniunii Europene;
  • participa cu politisti de frontiera si cu echipamente tehnice puse la dispozitia Agentiei Frontex in operatiunile/proiectele comune organizate de catre Agentia Frontex, pentru securizarea frontierelor externe ale Uniunii Europene;
  • desfasoara activitati pentruconstatarea faptelor penale si, prin organele de cercetare penala ale politiei judiciare din cadrul Politiei de Frontiera Romane, efectueaza cercetari in legatura cu acestea, conform legii;
  • exercita orice alte atributii stabilite prin lege.
  • In zona de competenta pe apa Politia de Frontiera Romana are si urmatoarele atributii specifice:
  • supravegheaza si asigura respectarea drepturilor statului roman in apele din zona de competenta;
  • previne si combate pirateria, actiunile teroriste si faptele circumscrise crimei organizate in apele aflate sub jurisdictia statului roman;
  • executa, direct sau impreuna cu autoritatea vamala, controlul navelor si ambarcatiunilor despre care se detin date si informatii ca desfasoara activitati ilegale in zona de competenta ori sunt surprinse desfasurand asemenea activitati;
  • executa controlul navelor si al ambarcatiunilor impreuna cu unitatile teritoriale pentru protectia mediului in caz de evacuare a apelor uzate in emisar sau in caz de producere a unei poluari accidentale;
  • participa la supravegherea, controlul si asigurarea protectiei si conservarii fondului cinegetic si piscicol natural, prin prevenirea si combaterea vanatului si pescuitului ilegal, precum si a exploatarii ilegale a altor resurse biologice si nebiologice din apele aflate in zona de competenta;
  • cauta navele aflate in pericol in apele din zona de competenta si in marea libera si participa la salvarea echipajelor acestora in caz de necesitate, iar la solicitare desfasoara actiuni de salvare a navelor si a incarcaturii lor, conform dreptului maritim international;
  • executa supravegherea si participa la controlul pentru respectarea normelor privind ordinea si siguranta navigatiei in apele din zona de competenta si in porturi, in colaborare cu organele zonale ale capitaniilor de port;
  • interzice, direct sau cu participarea, la cerere, a unitatilor de nave ale Ministerului Apararii Nationale, accesul navelor straine in anumite zone, sectoare sau raioane ale marii teritoriale si cailor navigabile fluviale aflate sub jurisdictia statului roman, prin suspendarea temporara a dreptului de trecere inofensiva, conform legii;
  • asigura protectia si participa la apararea obiectivelor de importanta deosebita aflate in apele din zona de competenta, in colaborare cu unitatile de nave ale Ministerului

PROGRAM DE AUDIENŢE

INSPECTOR ŞEF

Comisar şef Victor MARINIUC

 

Marţi

12.00-14.00


IMP. ADJUNCT AL INSPECTORULUI ȘEF

Comisar şef Gavriluță Florin

 

 

Miercuri

12.00-14.00

 

 

 

  1. NUMELE ŞI PRENUMELE PERSOANELOR DIN CONDUCERE AUTORITĂŢII SAU INSTITUŢIEI PUBLICE, PRECUM ŞI AL FUNCŢIONARULUI RESPONSABIL CU FURNIZAREA INFORMAŢIILOR PUBLICE

 

CONDUCEREA INSTITUŢIEI:

INSPECTOR ŞEF - Comisar şef Victor Mariniuc

ADJUNCT AL INSPECTORULUI ȘEF  - Comisar şef Gavriluță Florin

 

Ofiţer responsabil cu îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public :

Comisar-şef de poliție Denis Mihaela Lazăr
          Program de lucru: luni-vineri 08.00 - 16.00

Iasi, Strada George Cosbuc nr. 3 - 5, cod 700469
          Tel: 0232.272.220, Fax: 0232.460.094
          E-mail: itpf.iasi@mai.gov.ro.

 

 

  1. COORDONATELE DE CONTACT ALE INSTITUŢIEI

 

A: Iași, Strada George Coșbuc nr. 3-5, cod 700469, județul Iași,
T: 0232 272 220
F: 0232 271 719
E: itpf.iasi@mai.gov.ro
W: http://www.itpfiasi.ro

 

 

  1. SURSELE FINANCIARE; BUGETUL ŞI BILANŢUL CONTABIL

Bugetul aprobat pentru Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Iasi este structurat pe capitole bugetare, dupa cum urmeaza:

  • Sursa - Integral de la buget:
    • Capitolul 61.03.03 - "Ordine publica si siguranta nationala"
    • Capitolul 61.25 - "Cercetare si dezvoltare pentru ordine publica si siguranta nationala"
    • Capitolul 65.05. - "Invatamant"
    • Capitolul 68.06 - "Asistenta sociala pentru familie si copii"
    • Capitolul 68.08 - "Ajutoare trecre in rezerva"
    • Capitolul 68.50 - "Asigurari si asistenta sociala"
  • Sursa - Fonduri externe nerambursabile:
    • Capitolul 61.03.03 - "Ordine publica si siguranta nationala"
  1. PROGRAME ŞI STRATEGII PROPRII

 

  • continuarea acţiunilor privind implementarea acquis-ului Schengen, inclusiv cele referitoare la dezvoltarea managementului integrat al frontierei, ţinând cont de rolul important atât în ceea ce priveşte asigurarea unui înalt nivel de supraveghere şi control al frontierelor externe ale Uniunii Europene, cât şi pentru menţinerea poziţiei de partener credibil al statelor membre în protejarea securităţii interne a spaţiului european.
  • dezvoltarea conceptului de management integrat al frontierei de stat, având drept scop îmbunătăţirea capacităţii de a asigura un nivel înalt de securitate la frontiera externă a UE, precum şi adoptarea şi implementarea politicilor comune în domeniu.
  • asigurarea şi menţinerea unui nivel înalt de supraveghere şi control la frontieră şi în spaţiul de liberă circulaţie, inclusiv prin introducerea şi utilizarea unor tehnologii moderne, la nivelul standardelor europene, în funcţie de necesităţile operative;
  • consolidarea capacităţilor de prevenire şi combatere a migraţiei ilegale şi a criminalităţii transfrontaliere;
  • consolidarea cooperării la nivel naţional între instituţiile/ autorităţile cu competenţă în domeniul managementului frontierei pentru asigurarea unei coerenţe sporite în domeniul legislativ, operativ şi instituţional;
  • consolidarea cooperării internaţionale dintre autorităţile române cu competenţă în domeniul managementului frontierei şi cele din statele membre ale UE, precum şi din ţări terţe;
  • asigurarea resurselor umane, materiale şi logistice necesare implementării managementului integrat al frontierei;
  • dezvoltarea managementului resurselor umane, a competenţelor profesionale şi a pregătirii personalului instituţiilor implicate în managementul integrat al frontierei;
  • asigurarea finanţării pentru dezvoltarea managementului integrat al frontierei.

 

  1. LISTA DOCUMENTELOR DE INTERES PUBLIC

 

  • acte normative care reglementeaza organizarea si functionarea Inspectoratului;
  • structura organizatorica, atributiile institutiei, programul de functionare si programul de audiente;
  • numele si prenumele persoanelor din conducerea Inspectoratului;
  • numele si prenumele persoanelor responsabile cu difuzarea informatiilor de interes public;
  • coordonatele de contact ale institutiei, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, e-mail si adresa paginii de internet;
  • programele si strategiile proprii;
  • resursele financiare alocate de la bugetul de stat si bilantul contabil;
  • buletine informative, stiri si comunicate de presa;
  • materiale documentare de presa privind evolutia infractionalitatii transfrontaliere;
  • materiale prezentate in cadrul conferintelor de presa, evenimentelor de presa;
  • declaratii de avere;
  • documente privind organizarea activitatii de casare a mijloacelor fixe;
  • documente necesare desfasurarii concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante;
  • documente privind donatiile primite.

 

  1. LISTA CUPRINZÂND CATEGORIILE DE DOCUMENTE PRODUSE ŞI/SAU GESTIONATE DE INSTITUŢIE
  • anunturi de intentie pentru organizarea procedurii de achizitie publica;
  • anunturi / invitatii de participare pentru achizitii publice;
  • anunturi de atribuire pentru achizitii publice;
  • planul multianual de investitii;
  • inventarierea anuala a imobilelor aflate in administrarea P.F.R.;
  • liste de casare a mijloacelor fixe;
  • tematicile si bibliografiile necesare pentru participarea la concursurile organizate de Politia de Frontiera Romana in vederea scoaterii posturilor vacante la concurs;
  • anunturi privind scoaterea posturilor vacante la concurs;
  • conditiile impuse, conform legislatiei in vigoare, de participare la concurs;
  • conditiile de recrutare a candidatilor in vederea participarii la concursurile de admitere in institutiile de formare a personalului M.A.I.;
  • puncte de vedere privind propuneri de modificare a unor acte normative;
  • analize, rapoarte, studii privind activitatea financiar-contabila;
  • raspunsuri la petitii, memorii si alte solicitari pe domeniul de activitate specific;
  • raspunsuri la solicitarile formulate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public;
  • situatii statistice cu privire la rezultatele activitatii desfasurate de structuri;
  • documente strategice ale institutiei, elaborate la nivelul compartimentului Analiza, Statistica si Evaluare;
  • buletine informative, stiri si comunicate de presa privind activitatea institutiei;
  • materiale documentare de presa privind evolutia infractionalitatii transfrontaliere;
  • materiale de informare pentru realizarea unor campanii de presa, etc.

 

  1. MODALITĂŢILE DE CONTESTARE A DECIZIEI AUTORITĂŢII SAU INSTITUŢIEI PUBLICE ÎN SITUAŢIA ÎN CARE PERSOANA SE CONSIDERĂ VĂTĂMATĂ ÎN PRIVINŢA DREPTULUI DE ACCES LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC SOLICITATE

 

În conformitate cu prevederile art. 21, alin (2) şi ale art.22, alin (1) din Legea 544/2001, persoana care se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate ( i s-a refuzat, în scris, răspunsul la informaţia solicitată; nu a primit nici un răspuns; i s-a răspuns parţial sau incomplet) poate proceda astfel:

  • depune, în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a răspunsului negativ, o reclamaţie administrativă adresată inspectorului şef;
  • face o plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau la Tribunalul Iaşi; depunerea acestei plângeri nu este condiţionată de depunerea reclamaţiei administrative.

 

 

Politia de Frontiera Romana este institutia specializata a statului care se ocupa de supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat ... mai departe