„Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Front

  • Născut la 5 aprilie 1975 în loc Birobidjan din Regiunea Autonomă Evreisk.
  • În anul 1996 a absolvit Academia Trupelor de Frontieră ale Ucrainei - Bogdan Hmelnițkii, apoi în anul 2001 a absolvit Institutul Reunit pentru Informații de Război de pe lângă Academia Națională de Apărare a Ucrainei, iar în anul 2009 a absolvit Universitatea Națională Ujgorod.
  • Cariere militară:
  • Septembrie 1996 - iulie 2011: a desfășurat activități în cadrul subunităților operativ-investigative ale organelor de supraveghere a frontierei de stat din cadrul Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei.
  • Iulie 2011 - august 2014: șeful Detașamentului de Frontieră Lugansk din cadrul Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei.
  • august - septembrie 2014: locțiitor al șefului Direcției Regionale Est din cadrul Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei.
  • septembrie - noiembrie 2014: locțiitor al șefului Direcției Regionale Sud din cadrul Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei.
  • noiembrie 2014 - 13 iunie 2019: locțiitor al directorului  Departamentului ACTIVITATE Operativă din cadrul Administrației Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei,
  • 13 iunie 2019 - prezent: Președinte al Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei.
  •  Este căsătorit, având doi copii: un băiat și o fată.
  • A participat la acțiunile de luptă din estul Ucrainei, fiind distins cu Ordinul Bogdan Hmelnițkii clasele II și III, medalia «În serviciul militar al Ucrainei».
  • Vă mulțumim pentru faptul că ați acceptat invitația de a acorda un interviu pentru cititorii revistei noastre!

- Am dori, pentru început, să abordăm un subiect legat de lucrul în comun. Știm că la frontiera româno-ucraineană activitățile și măsurile specifice sunt organizate pe principiul colaborării, bazat pe încredere și profesionalism, sens în care din anul 2017 au început patrulările în comun. Cum apreciați cooperarea cu Poliția de Frontieră Română în acest domeniul specific de activitate?

- În primul rând, pot spune cu încredere, cooperarea dintre instituțiile de frontieră ale Ucrainei și României se dezvoltă pe principiul respectului, înțelegerii reciproce și încrederii, ceea ce este cel mai important lucru. În al doilea rând, supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile Serviciului Frontierei de Stat.

Desigur, acum activitățile de pe ambele părți ale frontierei au fost afectate semnificativ de situația epidemiologică din cauza răspândirii bolii infecțioase deosebit de periculoase, COVID-19. Din această cauză au fost suspendate o serie de activități importante, cum ar fi patrularea comună.

În același timp, datorită celorlalte eforturi comune, situația generală la frontieră rămâne sub control.

Vorbind despre desfășurarea activităților de patrulare în comun, observ că este un instrument eficient pentru prevenirea faptelor ilegale și ajută la contracararea criminalității transfrontaliere în cel mai bun mod posibil, așa cum am putut observa practic, începând cu luna septembrie a anului 2017. Numai în anul 2019 au avut loc aproape 330 de astfel de patrulări, dintre care 190 pe teritoriul Ucrainei. Este, de asemenea, și un schimb eficient de experiență în domeniul supravegherii frontierei de stat.

Încă din luna august a anului trecut, în cadrul unei întâlniri ce a avut loc la Cernăuți, am discutat cu inspectorul general al Poliției de Frontieră Română, chestor principal de poliție Liviu Bute despre necesitatea restabilirii activităților de patrulare în comun de îndată ce situația de după restricțiile impuse o va permite.

Acum am ajuns la un acord privind introducerea lor treptată cu respectarea regulilor de protecție. La sfârșitul lunii martie, au fost efectuate patrule comune la frontiera de stat pe Dunăre de către lucrătorii de frontieră ai Detașamentului de Frontieră Izmail cu structurile Gărzii de Coastă Constanța ale Poliției de Frontieră Române. Aceleași activități în viitorul apropiat, dacă situația o va permite, vor fi reluate pe sectorul de frontieră din regiunea Cernăuți.

Sarcinile stabilite în planurile comune sunt îndeplinite fără întrerupere sau se ajustează rapid în funcție de situație. Nu pot să nu observ că această cooperare eficientă este facilitată de activitatea aparatului împuterniciților de frontieră la toate nivelurile, inclusiv la întâlnirile împuterniciților de frontieră principali. În timpul acestora putem discuta în detaliu situația din segmentul comun, putem analiza toate particularitățile, putem să facem un schimb de informații importante și adopta măsurile necesare în scopul contracarării activităților ilegale.

De asemenea, schimbul de informații statistice și analitice se face în mod regulat între structuri, atât la nivel central, cât și la nivel teritorial. Analiza comună anuală a amenințărilor la adresa securității frontierelor este esențială în cooperarea informațională.

În plus, analizăm împreună posibilitatea extinderii schimbului de date și informații folosind o platformă de comunicare securizată integrată. Acest sistem va permite reducerea la minimum a timpului de transmitere a informațiilor și adoptarea de măsuri urgente pentru intervenția cu forțe și mijloace. Acest lucru este valabil mai ales în situațiile de căutare a infractorilor de frontieră, de desfășurare a operațiunilor de salvare sau de prevenire a consecințelor dezastrelor naturale sau de mediu.

Nivelul ridicat de cooperare între centrele de pregătire a Gărzii Maritime și de Coastă ale instituțiilor noastre merită atenție.

De asemenea, este plăcut de menționat că planul de dezvoltare a cooperării crește anual în numărul de evenimente, iar implementarea acestora contribuie nu numai la schimbul de experiență, ci și la un nivel ridicat de cooperare.

- În contextul măsurilor pe linia prevenirii răspândirii noului coronavirus, ambele instituții au depus un efort susținut pentru gestionarea corespunzătoare a situației. S-au făcut  informări în mod permanent și reciproc în legătură cu restricțiile impuse la nivel național și s-au convenit, de comun acord, măsuri pentru fluidizarea traficului și facilitării trecerii frontierei. Care au fost principalele provocări cu care s-a confruntat instituția dumneavoastră și ce măsuri de protecție a personalului au fost impuse?

- Având în vedere amploarea și impactul COVID-19, vedem că pandemia a devenit un test nu numai pentru societatea ucraineană și lucrătorii de frontieră, ci și o provocare serioasă pentru întreaga lume.

În Ucraina, lucrătorii de frontieră au fost printre primii care s-au alăturat măsurilor de prevenire a răspândirii infecției. La sfârșitul lunii februarie 2020, chiar înainte de introducerea carantinei generale, am început să efectuăm scanări ale temperaturii persoanelor care intrau în țara noastră și efectuarea controlului preliminar a stării lor de sănătate. În funcție de situație, lucrătorii de frontieră au separat persoanele suspectate de boală și le-au îndrumat către personalul medical.

În plus, conform competențelor noastre, am asigurat punerea în aplicare a tuturor deciziilor luate de conducerea statului și de guvern, inclusiv interzicerea temporară a intrării străinilor în țară, suspendarea câtorva puncte de trecere, suspendarea transportului feroviar și aerian regulat. Cu toate acestea, o parte integrantă a fost cooperarea operativă cu colegii de la nivel național și internațional cu privire la chestiuni legate de controlul la frontieră, revenirea ucrainenilor din alte țări și străinilor la locurile lor de domiciliu, efectuarea procedurilor pentru zborurile umanitare și așa mai departe.

Lucrătorii de frontieră înșiși au fost și încă sunt expuși riscului îmbolnăvirii, deoarece sunt în contact zilnic cu mii de oameni care trec frontiera.

Pentru a ne proteja subordonații, acordăm o atenție deosebită acestui lucru. În cel mai scurt timp posibil, a fost stabilită furnizarea de echipamente individuale de protecție, costume de protecție și dezinfectanți. Primul caz de infectare cu COVID-19 confirmat de laborator în rândul militarilor Serviciului Frontierei de Stat a fost înregistrat în luna aprilie a anului trecut.

Ca și mai înainte, la subunități se întreprind măsuri de autoizolare și de observare medicală a personalului, verificări ale temperaturi militarilor, examinările medicale și testările necesare, și dezinfectări ale spațiilor de birouri.

La mijlocul lunii aprilie a acestui an au fost înregistrate, de la apariția pandemiei, aproape 6.600 de cazuri de îmbolnăvire în rândul personalului instituției. Din păcate 17 lucrători au decedat, 750 de lucrători de frontieră s-au aflat sub tratament în spitale, iar restul s-au recuperat. Începând cu luna martie a acestui an, a început vaccinarea treptată a lucrătorilor de frontieră.

- Principala provocare prezentă la frontiera româno-ucraineană este determinată de traficul de țigări. Cum este gestionată la nivelul autorității de frontieră această problemă?

- Împreună cu colegii noștri români observăm că principalele amenințări la frontieră rămân migrația ilegală și contrabanda economică, atât în punctele de trecere, cât mai ales în afara acestora.

În același timp, numărul migranților ilegali reținuți în tentative de trecere pe segmentul comun al frontierei în decursul anului 2019 a fost de aproximativ 130 de persoane. În special, cetățeni din Afganistan, Bangladesh, Algeria, India, Pakistan, Yemen și alții, care au fost reținuți pentru călătorii ilegale.

Cu toate acestea, problema cea mai acută este problema contrabandei cu produse, mai ales produse din tutun. Țigările se descoperă pe toate direcțiile în tentative de trecere ilegală a acestora din Ucraina în România. Acest lucru, desigur, este cauzat de diferențele de preț care încurajează organizatorii tranzacțiilor la obținerea de profituri pe căi ilegale.

Și, deși această direcție rămâne destul de atractivă pentru infractori, măsurile luate de serviciile noastre indică o scădere semnificativă a activității acestora.

Un exemplu de acțiuni comune este reținerea unui grup de contrabandiști la sfârșitul lunii martie. Datorită schimbului rapid de informații, lucrătorii noștri de frontieră au împiedicat trecerea a aproape 20 de colete cu produse din tutun și au reținut opt persoane în costume de neopren care le transportau peste râul Tisa. Prin hotărârea instanței cinci contrabandiști au primit câte 10 zile de arest, iar restul vor plăti o amendă de 13 600 UAH (1 982 lei). De asemenea, le-au fost confiscate și costumele de neopren.

Monitorizăm cu atenție activitatea criminalității transfrontaliere, descoperim schemele infracționale și rutele acestora. O parte semnificativă a infracțiunilor sunt constatate în baza informațiilor preliminare de la structurile instituției de investigații operative.

Măsurile puse în aplicare de la mijlocul anului 2019 dau rezultate reale. Scăderea intensității activității contrabandiștilor se poate observa și pe teritoriul României. Această informație ne este confirmată de colegii noștri români, deoarece tentativele sunt oprite încă la apropierea de frontieră. Anul trecut, structurile Serviciului Frontierei de Stat au oprit trecerea a aproape 1,3 milioane de pachete de țigări în România și au reținut 150 de infractori.

Cea mai mare intensificare se observă în regiunea Cernăuți, pe direcțiile Sectoarelor de Frontieră „Selyatyn” și „Krasnoilsk”. Consolidăm în mod constant zonele vulnerabile cu grupuri mobile sau suplimentare, cu echipamente, armament și câini de serviciu necesari.

În plus, îmbunătățim sistemul de mijloace de verificare și control și suportul tehnic pentru acțiuni de prevenire. În prezent, frontiera are fâșie arată, sunt montate garduri de sârmă ghimpată, se construiesc șanțuri anti-vehicule.

Adoptarea unor legi importante pe problemele de frontieră contribuie, de asemenea, la îmbunătățirea securității frontierelor. În special, autoritățile de supraveghere a frontierei au primit atribuții directe de a întreprinde acțiuni de investigații operative, iar Serviciului Frontierei de Stat i-au fost alocate permanent terenuri pentru instalarea mijloacelor de verificare și control și pentru întreținerea frontierei.

- Ce pedepse sunt aplicabile, în Ucraina, celor care fac trafic de țigări peste frontieră?

- În prezent, pentru trecerea ilegală a produselor din tutun, infractorii sunt trași la răspundere administrativă, atât pentru tentativa de trecere ilegală a frontierei de stat, cât și în conformitate cu Codul Vamal al Ucrainei.

Cu mulți ani în urmă, transporturile de cantități semnificative de mărfuri și materii prime ca produse de contrabandă au fost eliminate din Codul Penal al Ucrainei. Prin urmare, infractorii plătesc de fapt doar o amendă sau au parte de o arestare scurtă.

Însă această răspundere administrativă nu îi sperie. Chiar și după mai multe rețineri, nu renunță la încercarea de a se angaja în tranzacții ilegale.

În plus, contrabanda cu produse duce la un aspect economic negativ, la o scădere a veniturilor la bugetul de stat și, de asemenea, dăunează imaginii țării noastre.

- Considerați că pentru combaterea mai eficientă a traficului de țigări ar trebui intervenit inclusiv legislativ?

- Da, așa consider eu. Îndrăzneala contrabandiștilor este născută din iresponsabilitate. Indiferent cât de mult îi reținem, indiferent de pierderile financiare pe care le suportă, contrabandiștii se întorc la „munca” lor.

Acesta este motivul pentru care Serviciul Frontierei de Stat al Ucrainei sprijină subiecții inițiativei legislative pentru reintroducerea răspunderii penale pentru contrabanda cu produse, în special cu cele accizabile. Astfel de modificări au fost acum elaborate și au fost deja prezentate spre examinare.

Este necesară o răspundere mai strictă. Gradul mai mare de incriminare din articole va reduce semnificativ numărul celor care doresc să facă ilegalități. Am subliniat în repetate rânduri că, de îndată ce primii infractori vor începe să primească ani reali de privare de libertate, ceilalți se vor gândi dacă merită să-ți riști libertatea pentru bani.

De exemplu, numai anul trecut, pe întreg teritoriu Ucrainei, lucrătorii noștri au oprit trecerea a 12 milioane de pachete de produse din tutun și aproximativ 50 000 de litri de alcool pe toate segmentele de frontieră.

- Ce ne puteți spune despre activitatea comună desfășurată prin Punctul de contact Porubne? Cum vedeți în viitor eficientizarea activității, inclusiv prin schimbul de date și informații cu caracter personal, de informații despre persoane, care în prezent nu pot fi puse la dispoziția autorităților române?

-Evaluăm pozitiv activitatea Punctului de Contact Porubne. Acesta a fost înființat pentru creșterea eficacității în combaterea migrației ilegale și a criminalității transfrontaliere, pentru menținerea securității și ordinii publice în zonele de frontieră controlate și, cel mai important, în vederea introducerii de noi forme moderne de cooperare transfrontalieră.

Datorită lui oferim un schimb eficient de informații despre modificările legislației cu privire la aspecte extrem de relevante în perioada răspândirii COVID-19. De asemenea, activitatea acestui punct ne permite să obținem informațiile necesare despre trecerea frontierei de către persoane și autovehicule, despre documentele de călătorie furate sau expirate și persoanele cărora nu li s-a permis intrarea pe teritoriul părților.

În același timp, problema schimbului de date cu caracter personal ale persoanelor fizice necesită reglementare la nivel legislativ. Întrucât, conform legislației în vigoare, datele confidențiale ale cetățenilor sunt protejate, iar schimbul de astfel de informații nu este prevăzut.

- Cum vedeți relaționarea în cadrul Forumului de Cooperare la Marea Neagră, acum, dar și în viitor?

-Forumul de Cooperare la Marea Neagră reunește eforturile comune ale țărilor din bazinul Mării Negre în vederea asigurării securității navigației fluviale și maritime, a schimbului operativ de informații despre navele suspecte, coordonării acțiunilor comune în timpul operațiunilor de căutare și salvare.

Practica ne arată că în fiecare an cooperarea dintre țări se consolidează și se dezvoltă. De exemplu, în luna mai a acestui an, Ucraina lansează un nou grup de lucru pentru combaterea contrabandei cu droguri și a altor activități ilegale în Marea Neagră.

Relevanța alegerii unui astfel de subiect este de a iniția procesul de combatere a activităților ilegale nu de către fiecare țară în parte, ci prin eforturi comune. Sper că, în urma activităților desfășurate de acest grup, vom putea contracara mai eficient infractorii din Marea Neagră.

- Care sunt principalele probleme specifice la frontieră cu care vă confruntați?

- Sarcina noastră principală este securitatea frontierei. Folosim toate mecanismele disponibile, inclusiv o cooperare strânsă cu partenerii internaționali și nu în ultimul rând studiem experiența de la frontierele altor țări.

Cu toate acestea, infractorii nu se retrag. Ei își schimbă în mod constant tactica acțiunilor lor, folosind cele mai recente dispozitive optice de termoviziune pentru a expune sistemul de supraveghere a frontierei. Ei folosesc catapulte și au o bază extinsă de sprijin în rândul locuitorilor din zonele de frontieră unde încearcă să atragă lucrătorii de frontieră în activitățile lor ilegale.

În plus, observăm utilizarea de către contrabandiști a aeronavelor și dronelor. Dificultatea constă în faptul că lansarea acestora are loc la zeci și, uneori, la sute de kilometri de frontieră. Și în ultima perioadă se înregistrează o creștere a utilizării lor. Pe direcția frontierei cu România și în timpul perchezițiilor autorizate în zona de frontieră de anul trecut, am reținut două aeronave, șapte moto deltaplane și un aparat de zbor de mici dimensiuni fără pilot, iar anul acesta un alt aparat de zbor de mici dimensiuni.

În sectorul de apă, infractorii continuă să folosească în mod activ diverse ambarcațiuni și echipamente pentru scufundări în scopul trecerii ilegale a țigărilor peste frontiera de stat.

Tot în anul 2020 în segmentul comun s-a înregistrat o creștere a contrabandei cu droguri - o creștere de șase ori. Și anume, lucrătorii de frontieră ucraineni au confiscat peste 14 kg, ceea ce reprezintă aproape 21% din volumul total de droguri descoperite la frontierele cu statele UE.

În astfel de condiții, este foarte important ca schimbul de informații să se facă în timp util despre posibilele pregătiri pentru activități ilegale, precum și sprijinul reciproc și cooperarea structurilor operative.

Experiența ne arată că organizarea și desfășurarea activităților comune reduce semnificativ activitățile grupurilor implicate în criminalitatea transfrontalieră organizată.

- Domnule general maior, în continuare am dori să vă adresăm și alt gen de întrebări legate de carieră. Spuneți-ne, vă rugăm, care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgă o persoană pentru a ajunge grănicer ucrainean?

- Recrutarea pentru Serviciul Frontierei de Stat a personalului militar și urmarea serviciul militar de către aceștia se efectuează conform legislației Ucrainei.

Este demn de remarcat faptul că tinerii sunt destul de dispuși să-și conecteze viața cu serviciul de la frontieră. În ultima vreme, am primit anual, mai mult de 3 000 de persoane.

Pentru a deveni lucrători de frontieră, candidații iau legătura mai întâi cu centrele noastre de recrutare, care reprezintă serviciul în toate regiunile Ucrainei și trec etapele de selecție necesare. În primul rând, trebuie să fie apți pentru serviciul militar din punct de vedere medical, să aibă studii generale medii complete (bacalaureat), să corespundă nivelului fizic și de pregătire necesar pentru îndeplinirea atribuțiilor corespunzătoare funcției.

După trecerea cu succes de procesul de selecție și angajarea în serviciul militar, candidații sunt trimiși la pregătire în centrele de formare ale instituției, trei în total.

Principalul nostru centru de pregătire a personalului oferă instruire și recalificare în majoritatea profesiilor de frontieră. De asemenea, avem un centru de pregătire pentru Garda de Coastă, unde sunt instruiți specialiști din rândul personalului navigabil. În plus, structura noastră are un centru chinologic de pregătire. Acest centru este singura instituție de pregătire licențiată din Ucraina, care la sfârșitul pregătirii eliberează un certificat de stat oficial, de absolvire a cursului de pregătire chinologic.

În același timp, aș dori să adaug că îmbunătățim constant sistemul de recrutare. La inițiativa noastră, a fost lansat proiectul „Noua față a frontierei”. Scopul acestuia este de a înființa unități de frontieră cu personalul cel mai bun, motivat, principial, care își va îndeplini în mod eficient atribuțiile la frontieră și de a forma standarde înalte de activitate care să corespundă standardelor europene. Proiectul se derulează cu sprijinul Ambasadei SUA și al Reprezentanței Organizației Internaționale pentru Migrație în Ucraina, ai căror experți sunt observatori permanenți ai pregătirii și evoluției procesului de selecție competitivă.

Procedura de selecție începe cu depunerea unui chestionar electronic. Acesta este procesat de sistem fără intervenția funcționarilor.

Selecția în sine include testarea automată a aptitudinilor generale, teste de limbi străine, teste psihologice, examene medicale, verificări interne, verificări ale aptitudinii fizice, interviuri de calificare și, dacă este necesar, un test poligraf. În fiecare an, numărul persoanelor care doresc să se alăture selecției crește. La aceasta pot participa atât personal militar activ, cât și persoane din rândul tinerilor civili. Mai mult de 14 000 de persoane au participat deja la proiect, iar 2 000 de persoane au trecut cu succes toate etapele de testare, dintre care 30% sunt tineri din rândul populației civile.

În plus, puteți deveni lucrător de frontieră studiind la Academia Națională a Serviciului Frontierei de Stat al Ucrainei, care poartă numele lui Bohdan Khmelnitsky. Aceasta este o instituție de învățământ multidisciplinară în care viitorii ofițeri sunt pregătiți pentru a intra în rândurile Serviciului Frontierei de Stat.

- Fără a afecta confidențialitatea, ne puteți spune care este nivelul soldelor grănicerilor ucraineni la început de carieră?  Până la ce nivel pot ajunge acestea?

- În anul 2021, valoarea minimă a soldei pentru sergenți și înrolați în primul an de serviciu este de 10 000 UAH (1 457 lei). La ofițeri, după absolvirea instituției de învățământ militar superior, este de aproape 13 000 UAH (1 894 lei). De asemenea, personalul militar primește o îndemnizație unică după încheierea primului contract în valoare de 18 până la 23 000 UAH (2 623 până la 3 351 lei)

În continuare, ținând seamă de funcția ocupată, gradul și vechimea în muncă, solda personalului superior poate fi de până la 12 500 UAH (1 822 lei), iar ofițerii care ocupă funcția de șef al Sectorului de Frontieră primesc până la 19 000 UAH (2 760 lei).

Pentru comparație, în 2021, salariul minim în Ucraina este de 6 mii UAH (875 lei), iar salariul mediu este de aproximativ 12 000 UAH (1 749 lei).

În plus, personalul militar care îndeplinește sarcini în zona operațiunii forțelor comune din estul țării noastre, unde au loc luptele, primește o remunerație suplimentară în valoare între 6 500 -17 000 UAH (947 - 2 477lei), în funție de zonă.

De asemenea, observ că Administrația Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei lucrează în mod constant pentru a aloca fondurile necesare pentru îmbunătățirea protecției sociale a personalului militar al instituției și pentru a le spori sprijinul financiar.

- Managerul are la îndemână mecanisme financiare prin care să răsplătească și să motiveze grănicerii care obțin rezultate deosebite?

- Încurajarea este un instrument important nu numai pentru educarea personalului militar, ci și pentru consolidarea disciplinei militare. Fiecare comandant, în limitele drepturilor care i-au fost acordate, este obligat să-și premieze subordonații pentru diligență, inițiativă rezonabilă și îndeplinirea conștiincioasă a atribuțiilor. În cazul în care comandantul consideră că drepturile care i-au fost acordate nu sunt suficiente, el poate solicita o promovare în fața șefului ierarhic superior.

Unul dintre tipurile de stimulente pe care le folosim în mod activ este premiul în bani. Personalul militar poate fi premiat atât pe teren, cât și prin drepturile șefului instituției. O susțin, pentru că personalul care acționează cu profesionalism și sinceritate trebuie să simtă recunoștință pentru activitatea sa.

Premiului poate ajunge uneori la câteva zeci de mii de UAH (câteva mii de lei), dar nu este primit pentru o „față frumoasă”, ci pentru realizări concrete.

De exemplu, un lucrător de frontieră a primit 30 000 de UAH (4 371 lei) pentru descoperirea contrabandei cu tutun în mai multe camioane. Eficacitatea sa este măsurată în milioane. Un alt militar a primit 10 000 de UAH (1 457 lei) pentru că a descoperit mai mult de 300 kg de chihlimbar în rezervoarele de combustibil ale unui camion.

Aceeași sumă a fost acordată și la doi militari în termen care au descoperit
9 250 de euro la frontiera cu România și nu și i-au însușit, ci i-au declarat cu sinceritate. Fondurile au fost, cel mai probabil, utilizate în tranzacții ilegale.

Premiile se acordă și acelor lucrători de frontieră care nu sunt tentați de mita ce li se oferă, a căror sumă, apropo, poate ajunge la câteva mii de dolari SUA și cadeților în timpul stagiului efectuat la unitățile de frontieră. În special, premiile în bani au fost acordate cadeților din primul curs, care au reținut 14 infractori și 24 de colete cu țigări de contrabandă în timpul stagiului.

- Știm că pe 30 aprilie este sărbătorită ziua grănicerilor ucraineni. La mulți ani cu această ocazie dumneavoastră și colegilor ucraineni! V-am ruga să ne spuneți câteva cuvinte despre misiunile pe care instituția pe care o conduceți le desfășoară!

- Aceasta este o sărbătoare a adevăraților apărători. În fiecare zi, mii de lucrători de frontieră supraveghează frontierele nu numai pe uscat, ci și pe mare și în aer. În total, este vorba despre aproape 7 000 km de frontieră a Ucrainei.

Toată lumea știe că lucrătorii de frontieră sunt primii care îi întâlnesc pe oaspeți, fie ei și dușmani, și ultimii care îi conduc pe cei care trec frontiera. Este o activitate de răspundere zi și noapte.

Astăzi, lucrătorii de frontieră ucraineni se confruntă nu numai cu sarcina de a garanta un nivel ridicat de securitate națională în fața amenințărilor teroriste, a criminalității transfrontaliere, a proceselor de migrație, dar și a războiului declanșat de Federația Rusă.

Importanța supravegherii sigure a frontierei de stat a fost clar demonstrată în ultimii șapte ani. Și lucrătorii de frontieră au fost primii care au simțit viclenia inamicului. Am rămas în picioare, am devenit mai puternici. Însă cel mai scump preț pentru acest lucru este viața oamenilor. 70 de lucrători de frontieră și-au dat viața pentru Ucraina și independența acesteia.

Nu-i vom uita niciodată pe eroii noștri cu care ne-am apărat țara umăr la umăr.

Ne așteaptă încă multe provocări. Dar dezvoltarea și integrarea europeană a instituției de frontieră nu pot fi oprite. Împreună cu partenerii noștri, implementăm în mod activ standardele de management integrat al frontierelor și alte bune practici pentru protecția frontierelor, iar cooperarea noastră cu NATO capătă un nou impuls.

Și, desigur, prioritatea noastră principală sunt în continuare oamenii care își îndeplinesc nemijlocit atribuțiile la frontiera de stat. Pe ei se construiește securitatea, ei sunt cei care o asigură.

- Vă mulțumim pentru amabilitatea de a acorda acest interviu și, în încheiere, vă rugăm să adresați câteva cuvinte polițiștilor români care își desfășoară activitatea la frontieră!

-S untem recunoscători colegilor noștri români pentru că ne-au rămas parteneri de încredere. Sunt mai mult decât sigur că vom continua să dezvoltăm relații de prietenie între lucrătorii de frontieră din Ucraina și România pentru bunăstarea popoarelor noastre.

Fiecare lucrător de frontieră, atât din Ucraina, cât și din România ar trebui să înțeleagă clar că el întruchipează apărarea țării.

Frontiera este o limită lină de responsabilități în interiorul căreia se află familiile, rudele, prietenii și țara noastră. Nu ai unde să te retragi, iar datorită celor care se află la această limită depind atât securitatea, cât și bunăstarea.

Sloganul lucrătorilor de frontieră ucraineni este „Primii cu onoare!” Prin urmare, să continuăm să fim primii împreună și să ne protejăm împreună țările și frontierele.

Numai prin respect, încredere și profesionalism, frontiera noastră comună va fi protejată în mod fiabil.

Slavă lucrătorilor de frontieră!

  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei
  • „Supravegherea frontierei cu țările UE și cu România, în special, este una dintre prioritățile noastre” - Interviu cu General Maior Serhii Deineko, șeful Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei

Politia de Frontiera Romana este institutia specializata a statului care se ocupa de supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat ... mai departe