De asemenea, sunt intreprinse masurile necesare pentru asigurarea unui control operativ la automarfare, institutia noastra fiind pregatiaa sa actioneze pentru fluidizarea traficului in punctele de trecere din Vestul tarii tinandu-se cont, inclusiv de configuratia punctelor), astfel incat sa nu se inregistreze cresteri semnificative ale timpului de asteptare.
Incepand cu data de 01.09.2008, reprezentantii Regionalei de Sud-Est a Garzii Vamale si Financiare a Ungariei au intensificat controalele asupra autovehiculelor de transport marfa de mare tonaj, apreciind ca peste 40% din daunele produse asupra carosabilului drumurilor publice din aceasta tara sunt cauzate de traficul greu de marfa, care nu respecta legislatia in vigoare.
In cazul constatarii depasirii fara autorizatie a masei totale admisibile (compusa din masa vehiculului fara incarcatura plus masa marfii transportate), autoritatile ungare vor aplica sanctiuni contraventionale, cu amenzi in cuantum de 300.000 forinti (aproximativ 1.300 €), iar in cazul vehiculelor cu gabarit depasit (supradimensionate fata de limitele legale), in absenta unei autorizatii speciale, cu amenzi in valoare de 200.000 forinti (aproximativ 875 €).
Controalele se vor efectua, cu precadere, la iesirea de pe teritoriul Ungariei, drept pentru care se recomanda soferilor de tir sa solicite, la intrarea in aceasta tara, controlul masei si al gabaritului autovehiculului, in vederea obtinerii, dupa caz, a autorizatiilor necesare.
In acest context, politistii de frontiera din Vestul tarii atentioneaza soferii de tir cu privire la necesitatea cantaririi autovehiculelor de mare tonaj la intrarea in Ungaria (si dupa caz, obtinerea autoritatiilor necesare), astfel incat sa nu fie inregistrate incalcari ale legislatiei statului vecin.
De asemenea, in baza informarii primite - prin intermediul Directiei Generale Afaceri Consulare a MAE - de la Consulatul General al Romaniei de la Szeged cu privire la masurile luate de autoritatile ungare, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera a comunicat aceste date si Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania, respectiv Asociatiei Romane a Transportatorilor Rutieri International (cu care institutia noastra colaboreaza) pentru intreprinderea masurilor ce se impun.