Având în vedere că de azi a început minivacanța de 1 Mai, a început să crească și numărul persoanelor și mijloacelor de transport care vor tranzita frontiera.
În acest context, Poliția de Frontieră Română și-a adaptat misiunile, resursele umane şi materiale în funcție de specificul fiecărei frontiere, angrenând aproximativ 3.500 de polițiști de frontieră zilnic, pentru un control eficient şi operativ.
La frontiera internă a României, respectiv la granița cu Ungaria și Bulgaria, pentru a asigura un climat de siguranță pentru cetățeni, polițiștii de frontieră, alături de colegi din cadrul celorlalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, precum și alături de autoritățile statelor vecine, vor desfășura în zona de competență acțiuni pentru prevenirea și combaterea migrației ilegale și a infracționalității transfrontaliere sub toate formele ei de manifestare.
Reamintim faptul că toate persoanele care tranzitează frontiera internă se pot deplasa fluent, fără a se mai opri în fostele puncte de frontieră. Este important de reținut că toți cei care intenționează să călătorească pe teritoriul altui stat trebuie să aibă asupra lor un document de călătorie valabil, respectiv un pașaport sau o carte de identitate. Totodată, cetățenii români minori și însoțitorii acestora trebuie să aibă asupra lor aceleași documente care erau necesare și înainte de integrarea în spațiul Schengen.
La frontiera externă, respectiv la granița cu Ucraina, Moldova și Serbia, a fost suplimentat numărul polițiștilor de frontieră care îşi desfăşoară activitatea în cabinele de control și verifică documentele de călătorie. De asemenea, acolo unde se va impune, vor fi suplimentate arterele de control, până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de frontieră. Măsuri de suplimentare a personalului şi a arterelor de control au fost dispuse și pentru tranzitul camioanelor.
Având în vedere posibila creştere a traficului în perioada minivacanţei inclusiv pe aeroporturile internaţionale, recomandăm pasagerilor să se prezinte în intervalul de timp indicat de companiile de zbor şi de administraţia aeroporturilor.
În această perioadă se va menţine permanent legătura și se va colabora cu autorităţile de frontieră din statele vecine, indiferent că vorbim despre frontiera internă sau de cea externă, pentru armonizarea verificărilor și efectuarea unui schimb de informații care contribuie la scurtarea timpului de așteptare pentru tranzitarea granițelor.
În încheiere, recomandăm celor care tranzitează frontiera externă să folosească toate punctele de frontieră deschise în regim internaţional, pentru a evita supraglomerarea doar a unora dintre acestea, iar celor care tranzitează frontiera internă, le recomandăm să circule cu prudență, în special atunci când tranzitează frontiera și să respecte indicațiile colegilor mei cu care este posibil să se întâlnească în zona de competență.